Thursday, September 07, 2006

Nama saya Salleh Bin Omar, Nama Kristian Joseph

Nama saya Salleh Bin Omar, nama Kristian Joseph. Saya dilahirkan di Kedah pada 5/5/1940, bapa saya seorang India Muslim dan mak saya orang Banting, Selangor. Bapa saya telah pulang ke India dan emak saya berada di Kedah,Pondok Kg Pisang. Pada 1970 saya telah pergi ke Johor Bahru untuk mencari kerja bersama-sama kawan-kawan tetapi gagal. Saya terpaksa tidur di stesen keretapi. Saya telah bertemu dengan seorang paderi bernama Father Chong. Kami diberi layanan istimewa, tempat tinggal, makan dan minum dan tinggal selama 2 tahun. Kami diajar sembahyang dalam bahasa Inggeris. Pada satu hari iaitu dalam tahun 1974, saya telah bertemu dengan seorang paderi besar di Malaysia, dari Kuala Lumpur bernama Kamaruddin Hj Ahmad. Beliau telah membawa saya tinggal di seksyen 14, Jalan Gasing, Petaling Jaya. Kami belajar selok belok agama Kristian di Gereja Jalan Gasing dan dibina khas untuk orang Melayu beragama Islam (ada hingga sekarang). Setelah satu tahun saya tinggal disana, saya telah dihantar ke Indonesia selama 6 bulan, belajar cara-cara untuk sembahyang orang mati, talkinkan orang dan macam-macam lagi dalam Bahasa Malaysia. Saya belajar sekali dengan Ibu Tien Suharto yang menjadi pemimpin Agong Wanita Kristian seluruh Asia dan Bendahari Agong wanita Kristian seluruh Indonesia. Saya pulang ke Malaysia, kemudian dilantik sebagai pendakwah dari Perlis hingga ke Johor Bahru. Oleh kerana saya aktif di gereja, saya dihantar pula ke Filipina selama 1 bulan, belajar selok belok Kristian dalam bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia kerana terdapat orang Malaysia,Singapura dan orang Filipina. Kemudian saya balik ke Malaysia sebagai pendakwah dibayar RM60.00 sehari, kenderaan percuma, seramai 6 orang. Selepas itu dihantar ke Singapura selama 1 bulan di Port Carzy bersama En Aziz orang Telok Intan. Beliau adalah Setiausha Agong Persatuan Melayu Kristian Singapura. Beliau juga adalah bekas Tentera Udara Di Raja dan berhenti memegang jawatan setiausha agong Kristian Singapore. Apabila dilantik ke gereja saya masih lagi ketua dakwah bersama 6 orang kawan. Saya dihantar ke Baptish Church di Ipoh, dibekalkan duit RM1,400.00, bersama 2 orang kawan dan sebuah kereta untuk mengkristiankan pelajar-pelajar dan pemuda-pemuda Negeri Perak. Pada bulan Januari saya berasa tak tenteram dan telah bertemu dengan Tuan Ibrahim, Kadi daerah Ipoh dan membawa saya bertemu MuftiNegeri Perak dan En Azlan, Pengarah Jabatan Agama dan saya terus bertaubat. Jumlah Kristian seramai 3,000 orang telah dikristiankan, terutama penduduk Negeri Perak dan Johor Bahru, Manjoi dan Rapat Setia (Perak). Cara hendak mengenali merek a Lelaki - Berseluar hitam, berbaju putih, bertali leher hitam, bawa beg James Bond Perempuan - Berbaju putih skirt hitam dan reben hitam. *elaun satu hari RM60.00 *Kuala Lumpur - Daya Bumi, Kota Raya dan Sg Wang Plaza. Cara-cara berdakwah: Mereka akan menemubual, tanya asal terutama pencari kerja. Pendakwah akan belanja makan apa saja, mempelawa tempat tinggal(asrama 120 katil, makan disediakan) didakwah dengan kaset, cara perlahan-lahan diajak sembahyang dengan diberi satu cross. selepas dibawa sembahyang akan diberi sejenis air hitam (holy water). Setelah diberi minum-1 minggu lidah menjadi hitam, tidak boleh mengucap dan mendengar azan macam menutup telinga hal dakwah Islam tidak mahu. Air itu khusus untuk orang Islam sahaja. Kewangan gereja RM12.6 juta, sumber dari Sabah,Sarawak ,Filipina dan Singapura. Motorola adalah penyokong dakwah Kristian ini (terletak di Petaling Jaya, Pulau Pinang dan Senawang). Senawang terlibat seramai 200 orang, ketua di Senawang, Haji Hanapi Saat dan Hj Ismail orang Sungai Petani Kedah. Haji Hanapi bekas guru - akibat desakan hidup terpengaruh dengan Kristian. Sekolah yang paling teruk dilanda Kristian ialah Victoria Institution. Pengetuanya En Ismail Rahim. 20 orang telah Kristian-susah untuk diberi nasihat kerana kebanyakannya anak menteri dan datuk-datuk. Di Ipoh Sekolah Tengku Abd Rahman (STAR)- 2 orang Sekolah teknik seorang pelajar perempuan (bersalib) telah bertaubat, bila saya tanya, katanya untuk main-main saja, akhirnya dia bertaubat. Banting Kamariah bt Sidek - lepasan sekolah ditarik oleh seorang guru Cina (pendakwah Cina dibayar RM165.00 sehari) En Salleh Omar yang menawarkan cek sebanyak RM10 juta kepada Yusof Noor untuk mengadakan persidangan Kristian sedunia (sebagaimana tersebar di akhbar)1982. Salasiah bt Sidek- Sekolah Tengku Khursiah, Seremban balik ke Nibong Tebal, accident motor, didalam tudungnya ada salib. Punca terjebak dalam Kristian: 1. Desakan hidup 2. Kurang agama Beliau telah dapat menarik semula 300-400 orang kepada Kristian. Beliau sekarang bekerja dengan Badan Kebajikan Islam Perak. Beliau mendedahkan juga matlamat 1990 untuk menawan satu Malaysia/Brunei kepada Kristian. Padri Besar di Malaysia ialah Kamaruddin Hj Ahmad. Pairin Ketingan adalah penaungnya dan saya sebagai timbalan padri itu. Beliau telah dihantar ke Melaka (masjid paling banyak). Beliau pergi setiap masjid bertanya imam dan bilal untuk membuat kajian mengapa umat Islam malas ke masjid. Selepas mesyuarat 3 hari saya hantar 6 orang pendakwah, tidak sampai sebulan 400 orang telah masuk Kristian di Melaka. Target Kristian: Pemuda yang tidak faham agama, ada yang tidak tahu Fatihah dan dengan rock-pameran di kapal-kapal. Cara untuk masuk Kristian, mereka perlu gambar 2 keping dan duit setem $7.00 pergi ke mahkamah di Selangor, Kedah, Kuala Lumpur angkat sumpah. Nama dalam kad pengenalan tidak ditukar (sukar nak dikesan) Beliau beri penerangan kepada: 1. Polis Bukit Aman, 2. Pusat Islam (untuk menyedarkan umat Islam), Bila dibaca kitab tidak akan terpengaruh dengan Kristian ini. Seorang bekas padri Abd Rahman Yaakob (Pengarah Anti Dadah,Batu Gajah) pernah menjadi padri selama 23 tahun. En Abd Rahman adalah berdakwah didalam bahasa Inggeris. Beliau sebagai padri dikenakan 4 syarat: 1. Tidak boleh hisap rokok 2. Tidak boleh minum arak 3. Tidak boleh makan benda-benda berdarah 4. Tidak boleh kahwin. Holy water dibawa dari Indonesia (Ketua padri Indonesia) bapak Bruto yang menyediakan air ini. Percetakan buku-buku Kristian di Cheras telah disiasat dan mereka ada lesen. Ketua padri Kamaruddin Hj Ahmad. Dalam pada berdakwah Kristian sebanyak 3 negeri tak boleh dimasuk Kristian iaitu,Kelantan, Kedah dan Terengganu, mereka pernah dipukul hingga patah tangan. PENGUMUMAN - HARAP DISAMPAIKAN! KPD ORANG ISLAM KITA!! "Sebarkanlah walau satu ayat pun" (Sabda Rasulullah SAW) "Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar." (Surah Al-Ahzab:71) demi kebaikan kita bersama untuk suami,isteri,anak-anak,kaum keluarga,saudara-mara, sahabat-handai dan generasi akan datang yang kita sayangi. 'Agungkanlah dan laungkanlah 'Allah hu Akbar'....maha suci Allah. ALLAHUAKHBAR...ALLAHUAKHBAR...ALLAHUAKHBAR

31 comments:

Anonymous said...

Black holy water? Come on! Let's not mix Hollywood with reality. I am a Catholic and no other churches/denomination use this other than the Catholic Church. It is just plain water which has been blessed. Do not spread lies. I doubt whether you are who you are. I will the first to protest if a Christian misled another by dubious means to follow Christ. Accepting Christ as saviour is a personal matter. As Christian we are asked to spread the good news but like the parable in the bible of a sower throwing seeds to the ground. Some of the seeds fall on hard rock and some on fertile soil. Some seeds will die and some will grow.

roihan rosli said...

pehal byk padri kt sni yg namanya dr org mlayu??? byk ke mlayu islam yg pd paderi? celaka btul la...

Anonymous said...

holy water pada aku memang betul air yang telah dijampi dengan sihir. jadi sape yang meminum sudah tentu hilang imannya terhadap islam. kalau dah minum tu mengucapkan nama allah pun tak boleh, ternampak wajah nabi isa. semuanya ini dakyah jahat orang kristian untuk merosakkan umat islam yang tipis imannya.

Anonymous said...

kesaksian salleh ni gimik je...
penipu,berniat fitnah: dia harus faham "apa hukum memfitnah dlm islam" - patut di bunuh!!!!

Anonymous said...

kristian mcam anon 23/9/2009 mana nak tau mende ni..walhal orang yang penah jadi paderi besar penah mengakui bende ni terjadi..anon (23/9/2009)kalu ko bekas islam taubatlah..sesungguhnya orang kafir akan kekal dineraka selama-lamanya..ko ingat...JESUS ko tu takde nak menolong ko disana..

Danny said...

lair..hahahaha..i think this is satan church member..soo oppsite with the real christain...no one christiaon will believe ur story..

langkasuka said...

kalau nk heboh ngan cerita paderi melayu.....jaga diri kita dahulu teguh kan iman.....adakah kita ni benar-benar islam atau pun hanya islam hadari.......

Anonymous said...

Nak cakap buruk pasal agama orang lain tapi tidak sedar apa agama dan bagaimana agama mereka merosakkan kehidupan orang lain. Berlaku depan mata saya. Kalau tiada bukti, don't simply say it. Narrow-minded people, narrow minded country!

munmon said...

Hadis Riwayat Muslim no 5: Cukuplah menjadi satu dosa bagi seseorang yang menceritakan segala yang dia dengari (tanpa mengkaji benar atau tidak)

Anonymous said...

Holly water tu adalah air biasa yang diberkati dan bukan rerwarna hitam,ia cuma air biasa.Saya berani katakan yang menyebarkan fitnah ini adalah seorang yang tidak ada pengetahuan langsung tentang kristen...anyway,MAY GOD BLEES YOU..

HILDA said...

Dalam hidup ini kadangkala kita tidak tahu apa yang kita buat,dan terbaik untuk kita.kadangkala kita mengutuk orang lain,tanpa disedari apabila kita sendiri yang kena kita berasa marah,ingatlah pada saat terakhir diri kita sejauh mana kita pernah mengenal kebaikan dan kasih kita pada sesama..AT THE AND OF THE DAY WE WILL KNOW...so try to think how to love people...TQ GOD...

Anonymous said...

i think it's true...nowadays, many moslem people convert to christian..about the holy water...its actually a plain water but it has a enourmous impact to moslem who drink it...

Anonymous said...

i think it's true...nowadays, many moslem people convert to christian..about the holy water...its actually a plain water but it has a enourmous impact to moslem who drink it...

Anonymous said...

Who are you ting to fool the muslims I suppose because all Christians knows that the holy water is but plain water blessed by prayer of the priest,christians tak pandai jampi jampi la, please don't spread lies otherwise THE ALMITHY GOD HIMSELF WILL teach you so repent my dear brother !!

Anonymous said...

FACTS: MANY CONVERT TO CHRISTIANS, MANY CONVERT TO BUDDHISM, MANY CONVERT TO MUSLIM, MANY CONVERT TO [INSERT RELIGION] ON EVERY DAY.

holy water la air zam zam la air tokong la air hindu la air bomoh tiup tiup la...

sigh...

i dont mind if you people are religious and devoted. but please dont neglect the brain god has given. why are you people still think like ancient people?

Anonymous said...

black holy water??ahahahha..ketaralah penipu n fitnah! klu btl pn dia pena masuk kristian,itu dtg dr dirinya sendiri,ceteknya iman mu wahai pencerita sampai boleh tinggalkan agama mu sendiri.alahaii...kesian sungguh..holy water,adalah air yg diberkati dan hny digunakan oleh org kristian katolik.katolik xpernah memaksa org lain menganutinya. dan paderi tidak akn simply2 memberikan holy water pd org. pendek kata,katolik hny untuk org katolik dan yg ikhlas menganutinya.

Anonymous said...

Lawaknya cerita ini...kaji sebelum bercerita...fikir sebelum bercakap..hormati agama sendiri dan agama org lain. kau bercerita seperti mengaibkan agama sendiri..teguhkan iman mu!

Anonymous said...

bengap nak mampossss!!very obvious ko ni muslim yg cuba membuat fitnah.otak cetek!nak tipu pun tak reti.there is no such thing as black holy water. it is just plain water yg dibacakan doa. serupa mcm air yasin korang jugak la.kenapa takot sangat dengan kristian??if u think ur religion is strong tolong jgn paranoid dgn christianity..pasal muslim convert to christian religion tidak ada kaitan dgn org kristian pun.its the person yg convert tu punya choice.poor u salleh or..whoever you are.shame on u for using fake testimony..

Anonymous said...

suka hati dorang je nak kutuk agama org,Paloi,bodoh dan jahil.U agama islam ikut lah jalan ko org,kite org ikut jalan kita org kristian.nak kacau agama org,nak fitnah buat apa?PALOI.Terhegeh2 je.Nak tunjuk agama u je yg betul.Masing-masing punya kepercayaan.CUMA KAT MALAYSIA TREND PELIK..KALAU MELAYU MESTI AGAMA ISLAM.SAH LAH DORANG MEMAKSA.SO,SEBAB ITU ADA JG ORG MELAYU KRISTIAN.KEPRCAYAAN INDIVIDU,TTAK BOLEH NAK DIPAKSA-PAKSA.

Anonymous said...

aku cabar org kristian yg komen kt sini ataupun yg baca komen aku ni...
jwb hujah aku..
yg 1 : dlm kitab ulangan sbhgian drpd kitab krgn nabi musa verse 34 kematian musa ayt ke 5 lalu matilah musa , hamba tuhan itu, di sana di tanah moab , sesuai dgn frman tuhan.ayat ke 6 dan dikuburnyalah dia di suatu lembah di tnh moab. sapa yg tulis semua ni? sdgkn nabi musa dh wafat.... sapa yg tulis? bknkh org kristian mngatakan kitab kejadian hingga kitab ulgn adalah krgn nabi musa??
hujah yg ke 2 :
kidung agung 7
betapa cantik betapa jelita engkau,
hai tercinta di antara sgla yg d snangi..
susuk tubuhmu umpama pohin kurma
dan buah dadamu gugusannya..
kataku: aku ingin mmnjat pohon kurma itu dan memegang gugusan-gugusanya...
persoalanya... apakah bg kamu org2 nasrani firman tuhan selucah ini??
ini adalah fitnah yg plg besar kpda tuhan berbanding dgn black holly water yg skiranya ia kamu anggap fitnah...... semoga allah mmbuka hati2 kalian dgn mnjadi pngikut jesus yg sbnr dgn taat kpada syariat nabi muhammad.....

Anonymous said...

aku x prnh minum holy water pun tapi masuk gak kristian. depend pada kpcayaan diri sendiri

Anonymous said...

lantak la korang..ak pun pelik la..kritien dgn cara dorg,kite islam kukuh kan kepercayaan kita..nescaya kita xkan terpesong...

Nikobai Berlalgel said...

Apabila berbicara mengenai topik hangat mengenai agama,ada berberapa perkara yang harus ditegakkan.Kita tidak ada hak mengutuk bahawa seseorang itu harus diseksa dengan kekejaman kalau orang tersebut meninggalkan agamanya.Sesiapa diantara manusia yang tidak pandai berdosa atau tak pernah membuat kesilapan sejak dari lahir iaitu pendek kat orang tersebut adalah seratus peratus suci,maka orang itulah yang berhak mengutuk siapa-siapa saja.Kalau kita mengaku kita sendiri pernah berdosa dan membuat kesilapan dan kita mengutuk seseorang dengan mengatakan:"GOD THE GREAT!!!GOD THE GREAT!!!",nescaya pada hari khiamat orang itu juga akan terima tindakan yang seumpama dengan berlipat ganda.Biarpun dia,kamu,saya atau mana-mana orang yang kita rasa telah sesat,biarkan kita berucap didalam hati:"Semoga tuhan akan mengampun segala-galanya,sesungguhnya tuhan adalah maha segala-galanya juga.Semoga aku berdoa agar kamu dapat hidup dengan pahala yang baru,cerita yang lain biarkan tuhan yang memutuskan.Amin."

Nikobai Berlalgel said...

Cubalah fikiran kita biarkan terbuka dan menerima hakikat,yang penting kalau kita berfikir siapa-siapa yang tersesat,dia yang tersesat bukan kita yang sesat.Ada masa menceritakan kain tepi orang lain lebih baik kita membersihkan kita diri sendiri terlebih dahulu,setiap orang dari kita pernah melakukan perkara-perkara yang menjijikan dihadapan tuhan yang tidak terlihat oleh manusia tetapi tidak dapat lari dari awasan tuhan.
"Kamu pun bukan lebih baik daripada mereka orang kenapa pula tidak ada masa membersihkan kamu sendiri dan kian sibuk mengutuk kain tepi orang lain?Itu cerita akan saya selesaikan dan kamu jangan sibuk tentang orang lain dan memberi alasan tidak ada masa untuk membersihakan kamu diri sendiri."-Anonymous

Anonymous said...

Semoga anda diberkati oleh Yesus Kristus.Saya pasti suatu hari nanti ada akan ditunjukkan kebenaran.

Anonymous said...

Hello

Anonymous said...

Bible x lucah..
Yg lucah fikiran mu..

Anonymous said...

Sy seorg Kristiana. Dulu sy hmpir masuk Islam. Tapi nasib baik x jadi.

Kepada semua MURTAD @ Melayu masuk Kristian.. Kamu balik lah kpd Agama ASAL kamu. Kamu menyebabkab kami KRISTIAN kelihatan jahat.

Jasrin Jack said...

Pairin kitingan x pernah ada kaitan dalam bab2 organasasi agama kristian..dia tu hanya sala satu ahli politik d sabah.
Admin ini lebih teruk dripda sytan..membabi menganjing mengsial buta!!

Anonymous said...

lihat saja video ini > https://www.youtube.com/watch?v=SO9NC70t7CI

Anonymous said...

....... islam adalah agama....
KRISTIAN BUKAN AGAMA...
kalau seseorang kristian tidak mampu menyatakan mengapa kristian itu bukan agama... so wahai orang2 islam, bawala mereka mengucap kalimah untuk masuk islam..pasti berjaya punya..

org kristian... lihat lah dulu balok dimatamu sendri sebelum engkau mengatakan "marilah aku keluarkan selumbar di matamu"..
so kalo tak power bible jan pandai2 berdakwah dgn islam eh....

kerana org yg x mempercayai kristus, kita panggil sebagai anti-kristus.. namun kita tidakpun diberi kuasa untuk menghukum.. mengadili, apakan lagi memperselekehkan iman mereka.. so kita rilexss ja

tapi org islam ni lain.. kalo mu bukan islam.. lu tu haram, kafir, anjing... so yang haram tu boleh dibunuh gitu ja..

jadi lihatlah... setiap ajarannya adalah pada buahnya.. enakbuahnya bukan dari luaran tetapi rasanya..

so kalo kristen tu lain gayanya dari orang kristen bukan kristen...

yang muslim tu enak gaya, rupa, profesional... tetapi rasa benci dengan kristen tak putus2... gimana kalo benar kamu mengatakan yang kamu itu saling mengasihi...

mengasihi orang yang mengasihi kita apa hadiahnya? sebab orang berdosa juga berbuat demikian..

jadi kan lebih power dah lebih dalam ertinya jika kita mengasihi musuh, org yg benci kita..
memang jika dilihat itu bodoh.. tetapi jika kita mampu mengasihi org seperti itu, bukankah terlebih lagi kita mengasihi org yang menasihi kita...

dan demikian dunia menjadi aman
toleransi sesama dicapai
tiada perdebatan tetapi sharing...
suasana harmoni dan permuafakatan demi kejayaan bersama terjadi...

Amen