Thursday, September 07, 2006

Bahtera NABI NUH

Di sebuah gunung yg sentiasa diselimuti salji yg terletak di Timur Turkey........ tersembunyi sebuah misteri 'berharga' yang berusia lebih 5000 tahun.. Peninggalan sejarah yg maha berharga itu bukan saja menarik minat para pengkaji sejarah malah pihak perisik US seperti CIA/KGB pun cuba menyelongkar sama....... Sedang orang2 Islam duduk berpeluk tubuh,langsung tak ambil tahu tentang The Great Noah Ark itu,pihak2 CIA telah menggunakan satelite dan pesawat 'Stealth' utk mengambil gambar objek yg terdampar di puncak gunung itu.

Gambar2 itu telah menjadi 'rahsia besar~top secret' dan disimpan rapi dgn
kawalan yg ketat bersama dgn 'rahsia2' penting yg lain di Pentagon. Sudah beratus2 org cuba mendaki Gunung Aghi-Dahl yg bermaksud 'Gunung Kesengsaraan'atau dgn nama petanya iaitu Mount Ararat.... Namun,hanya beberapa2 kerat saja yg berjaya.Yang sebahagian besarnya selebihnya hanyalah menjadi korban.

Sehingga ke hari ini, Cuma ada beberapa orang pendaki shj yg berjaya sampai ke puncak Mt.Ararat dan dapat menyaksikan dgn mata kepala sendiri kesan artifak peninggalan purba yg 'mahaberharga' itu.Ada sesetengah pendaki dapat mengambil gambar.

Apa yg masih menjadi tanda tanya,kesemua orang2 yg berjaya membawa balik gambar tersebut telah ditimpa berbagai2 bencana.Ada diantara mereka telah dibunuh dgn penuh misteri.Hanya semata2 kerana gambar tersebut.

Memang ramai org yg telah mengambil gambar kesan sejarah 'Noah' itu telah mati misteri....

Soalnya sekarang,mengapakah 'kuasa2 besar' mahu merahsiakan gambar peninggalan lama itu dan menyimpannya di tempat2 rahsia tentera..?? Mengapa..??

Mengapa mereka tak mau mengesahkan bahawa peninggalan 'Noah' benar2 ada di puncak Mt .Ararat itu..??Pada masa yg sama mereka juga menafikan bahawa itu sebenarnya adalah The Great Noah Ark...??

Memang tak salah kalau korang tak caya..[aku sendiri pun pada mulanya..] kalau dikatakan The Great Noah Ark memang benar2 berada di puncak Mt.Ararat itu.Maklumlah kita semua nih,dikawal oleh media milik 'Yahudi'.

By the way~ Pyramid Sphinx di Giza sendiri pun telah tertimbus dalam pasir selama lebih kurang 2000 tahun sebelum dijumpai,kerana selama itu orang menafikannya..

Samalah The Great Noah Ark tu pun.Ia tertimbus di bawah salji selama hampir 5000 tahun...
dan selama 5000 thn itu jugalah misteri itu sedang menunggu masa utk dibongkar...!!!

Sebnornya,zaman Nabi Noah AS dulu tidaklah seprimitif yg kita semua20 bayangkan.
Hakikatnya pada zaman itu they all dah maju ke depan.Pengetahuan Sains mereka dah maju pada masa tuh.

Di kaki Mount Ararat itu sahaja pun,Para Pengkaji dan Scientist Russia20 telah menemui lebih kurang 500 kesan artifak bateri elektrik purba yg digunakan utk menyadurkan logam... [hari ini kita20 menggunakan karban & zink,bateri purba menggunakan tembaga dan besi..namun begitu ianya tetap boleh berfungsi dgn baik..]

Ishh,kalau nak diikutkan ketererran orang2 zaman dulu,Huihh...banyak, Contohnya orang2 Minoan di Crete Island meninggalkan kesan pembinaan tokong yg menunjukkan betapa majunya keupayaan arkitek mereka.Mereka menggunakan batu susunan dalaman dan sistem pengudaraan hawadingin semula jadi.

Baru2 nih di China,seorang mumia permpuan yg telah ditanam 2,100 dijumpai dengan badannya tidak jejas apa2.Apabila di X-ray,Saintist terperanjat dan20 ada
yg garu kepala..mana tidaknya,makanan terakhir di dalam ususnya pun masih lagi tidak musnah.Sekarang punya teknologi pun tak boley nak 'awet' barang sampai acam nih...Ye,lah kita nak eksport manggis ke US pun pikir 7/8 kali.

Orang2 Mayan mampu mengira tahun solar dengan tepat iaitu 365.2420 hari20 lebih
tepat sebanyak 2/10.000 sehari...[..Ye lah,zaman dulu toksah duk kata20 calendar malah jam loceng tempurung pun tadak orang jual...!! ]

Baiklah,mengikut kiraan ahli anstronomi secara berkomputer.Noah AS mula20 membina bahteranya pada tahun 2465 B.C dan hujan mula turun pada tahun 2345 B.C ...

Rupa bentuk The Great Noah Ark itu sebenornya langsung tak sama dgn bentuk kapal laut hak duk ada ari nih..!!..kalau korang nak tau rupa bentuk "Noah Ark" sebenornya ialah 'sebijik macam - kotak kasut...!!!'

Mengikut para pendaki yg pernah melihat "Noah Ark" di puncak Mt.Ararat itu
..Noah Ark memang sebuah bahtera besar yg cukup hebat. "Noah Ark" itu diperbuat drp spesis kayu purba yg memang sudah tidak ujud lagi di dunia nih.Ia diselaputi syelek,bebentuk 'kotak kasut'..tidak20 cantik, tapi sangat berfungsi.

Ia telah dibina seluas 300 cubit X 50 cubit X 30 cubit.Utk pgthuan korang cubit itu adalah satu kiraan jarak panjang diantara siku dgn jari yg digunakan20 olh orang2 zaman dahulu.Aku rasa...kalau diambil 18 inchi bagi 1 cubit,bermakna panjang "Noah Ark" ini adalah lebih kurang 450 kaki,75 kaki lebar,45 kaki tinggi.
[...agak2 aku laa...korang tryla congak sendiri balik..he,he.. ]

Ada juga Para Pengkaji berpendapat,"Noah Ark" berukuran satu dan satu20 setengah padang bola.Bumbung bahtera itu pula adalah seluas 20 padang bola20 keranjang. Keluasan dalamannya cukup utk memuatkan 170 gerabak ketapi..[ KTM kut..?]

Ia memerlukan sebanyak 9000 hingga 13000 batang balak utk membinanya. Dan dianggarkan seberat 4,100 tan.

Hari nih terdapat lebih kurang 1,072,000 haiwan dari pelbagai spesis di20 dunia ini.
Mengikut kajian Dr.Whitcomb,dianggarkan kira2 3,700 binatang mamalia, 8600 jenis itik/burung,6300 jenis reptilia,2500 jenis amfibia yg menaiki The Great Noah Ark itu.
Berat kargo/muatan bahtera itu mungkin lebih kurang 24,300 tan.

Dan saintist tak tahu berapa tan berat binatang yg berada kat dalam20 bahtera.
Tapi,ini semua kiraan anggaran sahaja. Kalau The Great Noah Ark ini berada di Mt.Ararat ,dimanakah gamaknya ia dibina dan berapa jauhkah ianya telah belayar...???

Mengikut seorang pengkaji 'Noah Ark' ini,bahtera itu telah dibina disebuah tempat bernama Shuruppak,Iaitu sebuah bandar yg terletak di selatan Iraq.

Jika ia dibina di selatan Iraq dan akhirnya terdampar di Utara Turkey..ini bermakna ianya telah ditolak arus sejauh 520 batu...[..aku 'agak'20 je..he,he..Alaa,korang semakla peta sama...]

By the way,sesetengah dari peninggalan sejarah itu telah dijumpai.Sebuah 'anchor'
purba yg besar telah ditemui di Khairouan,Tunissia.Menurut pengkaji.. sauh tulah yg digunakan olh 'Noah Ark' time nak landing kat puncak20 Mt.Ararat.

Sebuah 'batu nisan' yg didakwa kepunyaan nabi Noah AS telah dijumpai di
Mt.Lebanon di Syria.Batu nisan itu berukuran 120 kaki panjang...!!20 Pheww..!!
[...gamaknya org zaman purba dahulu takdela size 'kecik2' acam kita hari20 nih kut..?]
Wallahuallam.

Pada tahun 1917,Maharaja Russia Tsar Nicholas II telah menghantar sejumlah 150 org pakar
pelbagai bidang yg terdiri dari jurutera/saintis/tentera.. ect dlm mencari dan menyelidik The Great Noah Ark itu.

Pasukan ekspedisi itu mengambil masa selama satu bulan utk sampai ke puncak
Mt.Ararat itu.Segala penat lelah mereka berhasil kerana akhirnya berjaya20 menemui
'Noah Ark' itu.

Dalam keadaan tergaman,kagum mereka mengambil gambar sebanyak yg boleh.
Pasukan Saintis Russia itu cuba mengukur size 'Noah Ark' dan didapati 'Noah20 Ark'
itu adalah berukuran 500 kaki panjang,83 kaki lebar dan 50 kaki tinggi..[..bahagian
selebihnya tenggelam didalam salji..]

Hasil dari siasatan itu telah dihantar pulang kepada Tsar,malangnya belum pun sempat laporan siasatan itu sampai ke tangan baginda... Perang Bolshevik Komunist - 1917 meletus.Laporan itu akhirnya jatuh ke tangan General Leon Trotsky..

Sehingga sekarang masih lagi belum diketahui samada segala 'laporan20 siasatan'
itu masih disimpan atau dimusnahkan.

Berikut adalah catatan seorang Pendaki dan Pengkaji "Noah Ark" di Mount20 Ararat.

Banyak sungguh halangan utk mencari The Great Noah Ark.Saya dah daki banyak
gunung lain di dunia dan saya dah daki Ararat nih sebanyak 13 kali sebelum berjaya. Saya cuma nak bagi tahu...."Mt.Ararat nih memang sebuah gunung yg meragut nyawa".

Kalau dari sebelah selatan,Mt.Ararat ini adalah seperti kon air batu,dari sebelah
berlawanannya pula terdapat sebuah lurah yg dipanggil "Lurah20 Ahora",terdapat
dinding2 batu yg curam.Bahagian yg curam itu sememangnya sukar utk didaki.

Mt.Ararat ialah sebuah gunung berapi yg telah meletus beberapa kali20 semenjak
peristiwa 'banjir besar Noah" itu dulu.Puncaknya ditutupi dgn air batu20 seluas 17 batu persegi glasiar dan penutupan ke bawah ke paras 14,000 kaki.Semasa
glasiar itu bergerak turun,ia juga membawa sama bekas kepingan lahar gunung
berapi dan terjadinya batu runtuh.

Memanjat dari arah air batu yg meluncur itu memang susah.Bermacam2 masalah
akan timbul.Tanah runtuh,cuaca ganas,anjing srigala liar,beruang gunung beserta
ular2 berbisa sering datang m'ganggu.

Puncak gunung yg setinggi 17,000 kaki yg ditutupi dgn airbatu itu pula20 selalu
terjadi cuaca yg tidak menentu.Di situ angin bertiup kencang,suhu amat sejuk
dan sebarang cecair akan menjadi beku tersejat.

Setiap petang terdapat kilat yg diikuti angin,hujan dan salji.Angin yg bertiup
biasanya 100 batu/jam.Pada suatu malam saya pernah alami..suhu menurun
sehingga negatif 40 darjah Celsius dan angin bertiup selaju 80 batu sejam.
Cuaca sahaja pun telah membuat kita cukup sengsara.

Oleh kerana Ararat ialah sebuah gunung berapi,gas yg keluar dari gunung itu ialah gas beracun yg boleh mendatangkan masalah utk kami bernafas.

Saya sendiri pun tinggal di puncak Ararat selama 1 minggu dan dlm keadaan susah
utk bernafas.

Puak2 yg tinggal berdekatan dgn gunung juga turut memberikan banyak masalah kpd kami,kami telah ditembak beberapa kali,oleh perompak. Guerrila Qurdish juga telah menggunakan gunung itu sbg tempat persembunyian dalam pertelingkahan dgn k'jaan Turkey dan Timur Tengah.

Kumpulan kami tidak ada yg terkorban tapi kami menghadapi banyak masalah dan cedera parah.

Ramai org telah terkorban di gunung itu dalam mencari The Great Noah Ark.

Pengalaman yg paling pahit sekali ialah ketika kami berada di paras 14,00020 kaki.
Kami terkena pancaran kilat.Akhirnya kami berjaya juga sampai ke puncak Ararat dan menghabiskan masa selama 1 minggu utk mencari The GreatNoah Ark.
Mt.Ararat ini bukan sebarang gunung.Ia adalah sebuah gunung yg unik.Antara salah satu keunikan yg terdapat pada gunung ini ialah,pada setiap hari kan
muncul pelangi pada sebelah utara puncak gunung itu...[sila lihat gambar yg 'Panji
Alam' sedut tuh..]

Mt.Ararat ini ialah salah satu gunung yg mempunyai kemuncak yg luas dimuka
bumi ini.Ia adalah gunung yg tertinggi sekali di Turkey. Gunung ini tegak sendirian dgn kemuncak dipanggil Ararat Besar dgn20 ketinggian 16,984 kaki.Bersententangan dgn sebuah lagi kemuncak gunung yg dipanggil Ararat Kecil setinggi 12,806 kaki menegak naik dari Bayazit Orang yg menaiki gunung ini akan dapat melihat 3 negara iaitu
"Russia,Iran,Turkey".

Kedudukan Mt.Ararat yg sememangnya strategik itu telah membuatkan ia menjadi rebutan banyak negara pada suatu masa dahulu.Kalau korang tengok CNN hari nih pun masih ada lagi perebutan sempadan antara tentera Turkey vs Puak2 Guerilla Qurdish yg mahukan kemerdekaan dari kr'jaan Turkey.

Keluasan dasar [bawah] Mt.Ararat itu kira2 25 batu garis pusat.Garispusat kemuncaknya pula 17 hingga 22 batu persegi ditutupi air batu setebal kira2 20020
kaki.Ketulan2 air batu sentiasa jatuh dan tersilap langkah akan 'terpeleot' jatuh
ke dalam jurang Ahora..yg ada aku bagitau tadi tuh..He,hehh... Noah Ark Kelihatan Dari - Air Force One~..Flight Peribadi US. President.

Mr.Ronald Bennet adalah bekas jurufoto Whitehouse yg sekarang ini telah bersara,tinggal di sebuah bandar -La Jolla,California..membuat pengakuan.
US.President-Jimmy Carter telah dijemput hadir ke Majlis Tahun Baru.. yg diadakan oleh Shah Iran di Tehran.Ronald Bennet telah ternampak sesuatu berbentuk seperti 'kotak kasut yg besar' ditimbus airbatu..ketika Air Force One yg membawa President Jimmy Carter melintasi Mt.Ararat. [Air Force One telah bertolak dari Washington DC menuju ke Warsaw,Poland pada 29th.Dec.1977 dan kemudiannya ke Tehran pada 31th.Dec.1977.]

"Saya adalah jurufoto dan wartawan ygb meliputi segala aktiviti Whitehouse selalu sahaja ikut President Jimmy Carter ke mana2..bagi membuat laporan tentang aktiviti US.President.

Semasa peristiwa itu berlaku,kami dalam perjalanan dari Poland ke Tehran. Semasa terbang diutara Turkey,kami telah disuruh memandang ke tingkap. Pada masa yg sama ada beberapa buah pesawat MIG Fulcrum USSR sedang mengiringi Air Force One yg kami naiki.Kami memandang ke tingkap.. kami nampak dengan jelas..." sebuah kotak panjang seperti bahtera yg besar....sebahagiannya ditutupi dgn airbatu."


Gambar The Noah Ark Yg Hilang Seorg jurutera minyak telah menaiki helikopter di bhg Utara Mt.Ararat20 kerana urusan perniagaan.Tiba2 terkejut melihat satu kotak besar yg panjang20 menyerupai bahtera terjulur keluar dari air batu.Jurutera itu kemudiannya menyuruh20 pilotnya mendekatkan helikopter ke bahtera sedekat yg mungkin bagi mengambil seberapa banyak gambar.

Dgn rasa bangga dan seronok dia menunjukkan segala gambar2 yg tlh diambil
olhnya itu kpd semua rakan2 di Timur tengah dan Amerika.Dalam masa yg sama dia cuba mencari bantuan kewangan utk menjalankan satu ekspidisi bagi mencari "Noah Ark".Malangnya dia tidak berjaya dan dgn rasa kecewa dia ke British Guyana dan membuka lombong minyak disitu.

Pada 27th.Dec.1962,Jurutera itu dijumpai mati dibunuh dgn badannya dijumpai
terapung di kolam renang hotel.

Kawan baiknya dalam membuat laporan Polis ada mengatakan bahawa almari tempat menyimpan segala gambar/filem "Noah Ark" telah digelidah org 10 hari sebelum kejadian.

Filem dan gambar Noah Ark telah hilang..!!.ramai kengkawan baik jurutera itu mengesahkan yg mereka telah melihat foto hitam/putih "Noah Ark" yg berukuran 8 X 10 inchi.Dan tidak menolak kemungkinan di bunuh kerana foto tersebut.


Pengakuan Paderi Seorang Paderi Christian - Pastor Harold William dari Logansport, Indiana telah membuat pengakuan pada sebuah media,ada seorang kawannya seorang imigran Muslim yg berbangsa Armenia bernama Haji Yearam yg telah tinggal di kaki Mt.Ararat.

Mengikut sejarah/tradisi,mereka ini adalah keturunan terus menerus yg keluar dari " Noah Ark " itu dan tidak berhijrah ke mana2.Dan keturunan Hj.Yearam sentiasa tinggal di kaki Mt.Ararat itu.

Beberapa ratus tahun selepas 'bah besar' , anak cucu keturunannya telah mendaki ke Puncak Ararat utk memberi penghormatan dan melihat "Noah Ark" itu. Masa itu masih ada lagi laluan menuju ke bahtera dan entah macamana laluan itu telah musnah dan tidak dapat dikesan kini.mungkin kerana20 perubahan cuaca,gempa bumi dan sebagainya.

Semasa Hj.Yearam masih kecil,ada beberapa org bangsa asing telah datang ke rumahnya.Mereka ini adalah orang yg tidak percaya dgn Al-Quran dan20 sebarang
agama.Mereka adalah saintis,mereka dlm perjalanan melakukan ekspidisi utk membuktikan bahawa cerita The Great Noah Ark itu adalah berupa dongeng semata2..

1 comment:

Anonymous said...

Satu saja yang perlu diingat: Saiz, ketinggian Nabi Noh a.s. dan manusia pada masa itu tidak sama dengan saiz kita pada hari ini.

Begitu juga dengan saiz haiwan pada masa itu.