Thursday, September 07, 2006

Dianggarkan Bumi Akan Kiamat

Mengikut hadith umat Rasulullah akan hidupselama 1500 tahun...sekarang sudah 1439 = 1426 + 13 tahunhijrah...daripada ini kita ketahui kita akan bertahandalam masa 61 tahun lagi..Jikalau ini benar, bumi akan kiamat pada tahun2066b) Saintis telah menjumpai sebuah planet yanglebih kecil daripada bumi yang menghala ke bumi..Ia telah dianggarkan bahawa planet itu akanmelanggar bumi pada tahun 2014.Amerika akan cuba untuk menukarkan orbitnyadengan menembaknya dengan sebuah roket...Dan saintis juga telah menjumpai sebuah planetyang juga akan menghentam bumi...Ia dianggarkan akan melanggar bumi dalam masa60 tahun lagi..Dan planet ini lebih besar daripada bumi...Jikalau ini benar, dunia akan musnah pada tahun2065....c) Dan dikatakan kuasa Israel akan mencapaipuncaknya pada tahun 2007...Dan kuasanya akan jatuh semula dalam 14 tahun,iaitu tahun 2022, disebabkan oleh penurunansemula Nabi Isa... .Dan hadith mengatakan bahawa Nabi Isa hanyaakan hidup selama 40 tahun dan dunia akankiamat pada hari Nabi Isa wafat..Jikalau ini benar dunia kan kiamat padatahun 2062... .Dianggarkan Bumi Akan Kiamat Antara Tahun2062-2066.... Wallahu'alam...Semua ini telah dikaji...Dan yang dipercayai paling tepat ialah hadithyang mengatakan bahawa umat Rasulullah akanbertahan selama 1500 tahun...Kita telah berada di bumi ini selama 1439 tahun...Cubalah anda kirakan sendiri...Beribadatlah wahai umat-umat Islam sekalian...Amar Ma'ruf Nahi Mungkar...Sampaikanlah mesej ini kepada semua kenalanIslam anda...Semoga saudara-saudari sekalian akanmendapat rahmat ALLAH S.W.T...insaflah setelah baca..masih belum terlambat

P/S: Sesungguhnya ALLAH saja yg lebih mengetahui.

9 comments:

Anonymous said...

the people tink,they r so strong..have a money ..n forget the hari kiamat..but is it what the article says..but i can mentioned that things..coz im very afraid of allah.. wallahu alam..

Anonymous said...

"c) Dan dikatakan kuasa Israel akan mencapaipuncaknya pada tahun 2007...Dan kuasanya akan jatuh semula dalam 14 tahun,iaitu tahun 2022"

Obama kini telah dilantik menjadi president US yang baru, dan dia ialah seorang Yahudi.

Seperti yang kita tahu, mereka tidak akan bersenang hati selagi kita tidak mengikut telunjuk mereka.

Dan kita semua umat Islam pasti akan menerima tempias daripada usaha halus mereka untuk menyesatkan dan merosakkan umat Islam.

Dalam 14 tahun yang mendatang,
pastinya akan ada ujian untuk kita semua, tetapkan hati kepada Yang Maha Mengetahui segala apa yang berlaku kepada kita.

Cekalkan hati, selalu berzikir dan berdoa diberi pentunjuk, insya'Allah kita dapat bantuannya. Sesungguhnya Allah Maha Penyayang.

Diharap kita juga boleh mengikut teladan daripada cerita "Keluar aroma minyak kasturi dari badanya", kisah lain dalam website ini yang boleh kita baca; iaitu menjauhi perkara-perkara yang ditengah. Sesungguhnya, bantuan Allah SWT pasti akan datang.

-

Rasulullah Shalallahu ‘alaihi wa salam bersabda : "Seseorang yang tertimpa musibah lalu ia berkata : inna lillahi wa inna ilaihi raji’un dan berdoa :

Allahuma jurnii fi musibatii wakhluf liya khairan minhaa (Ya Allah berilah aku pahala dalam musibah ini dan gantikanlah untukku dengan yang lebih baik daripadanya).

Niscaya Allah akan memberinya pahala karena musibah itu dan menggantikan untuknya dengan yang lebih baik."

-daripada petikan "Doa ketika tertimpa musibah".

Anonymous said...

wallahu...

Anonymous said...

tringt sorg ustz penah gtaw..org kafir tnam kn 3s dlm diri org islam..3s tu ialah song,sport & sex..renungkan lah whai umat islam..

Anonymous said...

mintak izin untk cpy... n share dgn yg lain...

Anonymous said...

nk minta pos kt dlm forum bleh x?

Fawwaz89 said...

BOLEH BAGITAU SAYE MANE AWAK DAPAT HADITH NI?

DARI KITAB MANE?

ADEKAH BTUL2 HADITH ITU SOHEH?

KITE X AKAN TAU BILE KIAMAT AKAN MELANDA KERANA ALLAH SAHAJA YG TAU BILE KIAMAT AKAN MELANDA...

Anonymous said...

Salam..
sy setuju ngn Fawwaz89,hadis mn yg mgatakan umat Rasulullah akn hidup slama 1500 thn??

niat saudara mmg baik,tp sblm kita hndk menyebarkn dakwah kpd saudara lain,lebih baek kita pastikan hadis yg digunakan adlh sahih...

jgn kita maen 'copy paste' tnpa usul periksa...

Wallahu'alam

Anonymous said...

lagipun... kiamat itu adalah rahsia ALLAH.. HANYA ALLAH SAHAJA YANG MENGETAHUINYA, SEDANGKAN NABI MUHAMMAD JUGA TIDAK TAHU BILA DAN TARIKH APA AKAN BERLAKUNYA KIAMAT... APATAH LAGI KITA YANG MANUSIA BIASA ....